czym jest product placement

Czym jest product placement i dlaczego warto go stosować w kampanii?

Co to jest influencer marketing?

Kto z nas nie spędza przynajmniej kilkanaście minut dziennie przeglądając treści ulubionych twórców na Youtubie, zabawne filmiki na Tiktoku lub przykuwające wzrok kampanie reklamowe na Instagramie? Internet stał się codziennością i sprawił, że wielu celebrytów, osobowości telewizyjnych, gwiazd kina, sportu czy nawet polityków szuka swoich odbiorców właśnie tutaj. Najprościej ujmując influencer to osoba wywierająca wpływ i kształtująca gusta i opinie wśród swojego grona obserwujących w danym kanale społecznościowym. Ale sama idea firmowania produktów twarzami znanych osób sięga II poł XVIII wieku i narodziła się w Anglii…. przy promocji filiżanek porcelanowych do herbaty

czym jest product placement

Jak wygląda product placement w praktyce?

Agencje marketingowe, działy promocji lub domy mediowe dostają od klienta produkt bądź usługę do kreatywnego wypromowania. Warto zdecydować się na współpracę poprzez product placement z danym influencerem, jeśli mamy określoną grupę docelową potencjalnych konsumentów, styl ich życia, a przede wszystkim jego osoba i kanał jest kompatybilny z założeniami marki. Ile razy widzimy na Instagramie, że znana aktorka oznaczyła buty lub torebkę danej marki z #współpraca lub #postsponsorowany. Oznacza to przeważnie, że dana marka uczyniła ambasadorką swoich produktów i albo użyczyła ich na potrzeby kampanii lub, co zdarza się najczęściej, podarowała w ramach paczki PR-owej influencerowi. W określonym w briefie czasie twórca zapoznaje się z produktem, wyrabia się o nim opinię, a później rekomenduje go swoim obserwującym. W zamian od marki otrzymuje bonus, np. w postaci ekskluzywnego kodu rabatowego na konkretne hasło upoważniającego do zakupu tejże pary butów, bądź torebki w korzystniejszej cenie.

Jak wybrać twórcę?

To najtrudniejszy etap planowania kampanii. Doświadczeni pracownicy branży influencer marketing śledzą kanały społecznościowe i wyszukują interesujące, gorące nazwiska twórców najciekawszego, ale też wiarygodnego kontentu. Znając produkt bądź usługę i założenia marki, starają się zaproponować do współpracy osobę, która w kreatywny sposób przyczyni się do wzrostu sprzedaży bądź wypromuje całkowitą nowość na rynku. Przykładowo, jeśli mamy karmę dla psów, poszukamy influencera, który pokazuje na swoich mediach społecznościowych pupila, a nie wyślemy propozycję współpracy do twórcy zajmującymi się treściami w sektorze beauty. Warto sprawdzić, z jakimi markami współpracował wcześniej, a z jakimi aktualnie i czy tematyka się pokrywa, czy też wyklucza. Pojawia się także odwieczne pytanie, czy warto inwestować w znane twarze, które najprawdopodobniej pierwszy wolny termin będą mieli za pół roku, czy też dać szanse mniejszym twórcom, których odziaływanie na sprzedaż może być realne większe. Tutaj kluczową sprawą jest budżet oraz założenia kampanii, najlepiej działa kompromis.

Porozmawiajmy o Twoich działaniach w Influencer Marketing-u 🙂




    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę COSMOSEO. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.

    Produkt wychodzi z lodówki!

    To najczęstszy problem. Warto stosować złotą zasadę promocji less is more. Jeżeli nagle dany produkt reklamuje kilkanaście znanych osób, może pojawić się podejrzenie nierzetelności i nasz produkt spowoduje przesyt wśród społeczności, a tym samym przestanie budzić zaufanie.

    Jeżeli jesteś zainteresowany/a influencer marketingiem w praktyce i poszukujesz briefu, zgłoś się do nas.