hashtag w praktyce

Hashtag – co to jest i do czego służy?

Hashtag znany jako # kojarzył się pod koniec lat 90-tych ze sprawdzaniem stanu konta, w telefonach na kartę – Magiczna kratka w Nokii 3310. To zdecydowanie odległe czasy, dzisiaj niemal każdy korzysta z hashtagów, ale czy zdajemy sobie sprawdzę, co oznaczają i jak mogą wpłynąć na prowadzenie social mediów i przełożyć się na zarabianie pieniędzy?

Co to jest hashtag?

Najprościej określamy go jako odnośnik do definicji, którą chcemy wyszukać. Poprzez naciśnięcie # na ekranie smartfona lub tradycyjnej klawiaturze komputera (Lewy Shift+3) możemy z łatwością zobaczyć setki, czasem miliony postów, zdjęć, akcji społecznych i kampanii reklamowych, charakteryzujących się tym samym hasłem.

hashtag w praktyce

Przykład hashtagu

#opener2022

Jeden z najsłynniejszych letnich festiwali muzycznych to Open’er Festiwal (wcześniej Heinkene Open’er Festival). Zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy koncertów i towarzyszących wydarzeniu akcji promocyjnych używają jednego wspólnego symbolu – #opener2022.

Od wydarzenia minął mniej więcej miesiąc, a od tego czasu pojawiło się blisko 8 tysięcy zdjęć nawiązujących do tego festiwalu.

Hashtag obchodzi 15 urodziny

Hashtag swoją obecną funkcję zawdzięcza Chirsowi Messinie z Google Team, który to chcąc skupić uwagę swoich obserwujących po raz pierwszy użył #barcamp na swoim Twitterze przeszło 15 lat temu.  Czy spotkało się to z aprobatą? Niekoniecznie, natomiast z roku na rok pomysł ten zyskiwał na popularności i zadomowił się na Facebooku, Instagramie, Pintereście, czy Youtubie.

Porozmawiajmy o Twoich działaniach w Social Media 🙂




    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę COSMOSEO. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.

    Hashtag narzędziem marketingowym

    Każda szanująca się akcja reklamowa potrzebuje chwytliwego hasła, które najczęściej w prowadzeniu kampanii przeradza się w hashtag. Kluczowym słowem jest tutaj „klikalność”. Im częściej dane hasło zostanie wprowadzone przez użytkowników, tym szybciej nasza kampania stanie się efektywna i zbudujemy większe grono obserwatorów, co w konsekwencji może przyczynić się do realnego zarabiania pieniędzy.

    Nie zapominajmy, że żyjemy również w świecie skrótów, hashtagi opisują nam niejako zawartość posta czy zdjęcia i są jego streszczeniem.

    hashtagi

    Jak mądrze dobrać hashtagi i ile ich wrzucić?

    I tutaj z pomocą przychodzą doświadczeni social marketingowcy. Przyjmuje się, że na Twitterze nie powinno być więcej niż 2-3 hashtagi, za to na Instagramie czy Youtubie ich liczba nie powinna przekraczać kilkunastu. Wymyślanie haseł na siłę wcale nie podbije naszych zasięgów, a także mówiąc wprost nie spodoba się algorytmom i nam je obetnie.

    Piszmy na temat i do grupy docelowej, którą chcemy do siebie przyciągnąć. Pamiętajmy, aby hasła były możliwie jak najkrótsze. Przykładowo promując zdrowy tryb życia i naturalne produkty, z marszu przychodzi do głowy #nature, #naturalnie #wzgodzieznaturą bądź #bliżejnatury niż zbyt ogólnie #kosmetyki bądź #zdrowie.