kampania marketingowa

Ile kosztuje kampania marketingowa?

W艣r贸d przedsi臋biorc贸w jeszcze do niedawna pokutowa艂o prze艣wiadczenie, 偶e na kampani臋 marketingow膮 sta膰 tylko du偶e korporacje. Szacuje si臋, 偶e tylko 20% firm posiada zaplanowan膮 i rozpisan膮 strategi臋 na przysz艂o艣膰, a oko艂o 40% o takich planach jedynie my艣li. Trudno jest prowadzi膰 i rozwija膰 przedsi臋biorstwo, je艣li nie ma wyznaczonego kierunku rozwoju.

W dalszej cz臋艣ci artyku艂u skupimy si臋 na tym, co realnie daje kampania marketingowa ka偶dej firmie i dlaczego warto j膮 prowadzi膰?

Co to jest kampania marketingowa?

Mimo powszechnej dost臋pno艣ci do wiedzy, wielu m艂odych przedsi臋biorc贸w bagatelizuje istot臋 strategii marketingowej w swojej firmie. A bez strategii przecie偶 marka porusza si臋 na o艣lep.

Cz臋sto pada pytanie: 鈥濩o tak w艂a艣ciwie daje mi kampania marketingowa, poza wydaniem kolejnych 艣rodk贸w na reklam臋?鈥. Tymczasem planowanie nie polega jedynie na kupowaniu reklam. Ponadto niech臋膰 do weryfikowania danych i do podejmowania nowych dzia艂a艅 w obr臋bie firmy przyczynia si臋 do zamkni臋cia dzia艂alno艣ci w ci膮gu 2 lat od jej startu.

Strategia marketingowa to zaplanowane dzia艂ania dostosowywane do zmieniaj膮cych si臋 warunk贸w rynkowych, kt贸re obejmuj膮 procesy sprzeda偶owe przedsi臋biorstwa, produkcj臋, a tak偶e potencjalne problemy mog膮ce wyst膮pi膰 w przysz艂o艣ci.

kampania marketingowa

Co realnie daje kampania marketingowa mojej firmie?

Dobrze zaplanowana i wdro偶ona kampania marketingowa zapewnia szybki wzrost sprzeda偶y i konkurencyjn膮 pozycj臋 na rynku. Dystrybucja tre艣ci i komunikat贸w w Internecie pomaga tak偶e pozycjonowa膰 mark臋 w 艣wiadomo艣ci klient贸w.

Dobra kampania marketingowa dzia艂a i daje wiele profit贸w:

1.  Rozwija mark臋.

2.  Buduje relacje z klientami.

3.  Zapewnia rozpoznawalno艣膰.

4.  Zapewnia dane potrzebne do dalszego rozwoju firmy.

5.  Pomaga pozna膰 potrzeby klient贸w.

6.  Pomaga zdobywa膰 nowe grupy docelowe.

Jakiej kampanii marketingowej potrzebuj臋?

Trudno jednoznacznie odpowiedzie膰 na to pytanie. Wszystko zale偶y od rodzaju prowadzonej dzia艂alno艣ci, oferowanych produkt贸w i us艂ug, a tak偶e od strategii komunikacji.

Kampani臋 mo偶na przeprowadzi膰 r贸偶nymi kana艂ami dystrybucji i kierowa膰 do poszczeg贸lnych grup docelowych. Dzi臋ki narz臋dziom sprzeda偶owym firma dodatkowo zbiera dane, na podstawie kt贸rych dobiera kierunek dzia艂a艅 w kolejnych etapach sprzeda偶y.

Proces planowania dzia艂a艅 marketingowych te偶 jest z艂o偶ony. Wa偶ne tu b臋d膮 sta偶 przedsi臋biorstwa, wspomniana ju偶 strategia komunikacji, grupa docelowa, rodzaj produkt贸w i us艂ug, kana艂y dystrybucji tre艣ci, konkurencja, zachowania klient贸w i strategie konkurencji.

Najbardziej popularne kampanie marketingowe to:

  • Segmentacja rynku.
  • Strategia oparta na konkurencji.
  • Digital marketing 鈥 czyli u偶ywanie nowoczesnych rozwi膮za艅 technicznych i automatyzacja.
  • Pozycjonowanie marki.
  • Content Marketing.
  • Strategia lojalno艣ciowa.
  • Strategia cenowa.
  • I wiele innych.

Powy偶sze przyk艂ady to tylko kilka mo偶liwo艣ci. Firmy najcz臋艣ciej 艂膮cz膮 ze sob膮 kilku strategii. Takie rozwi膮zanie tworzy szersze mo偶liwo艣ci sprzeda偶y.

Porozmawiajmy o Twojej kampanii marketingowej 馃檪




    Wype艂niaj膮c powy偶szy formularz, wyra偶asz zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 COSMOSEO. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W ka偶dym momencie mo偶esz wycofa膰 udzielon膮 zgod臋.

    Ile zap艂ac臋 za kampani臋 marketingow膮 w moim przedsi臋biorstwie?

    Kampania marketingowa mo偶e opiera膰 si臋 na dzia艂aniach p艂atnych i darmowych. Wszystko zale偶y. Darmowe dzia艂ania obejmuj膮 oddelegowanie pracownika do tworzenia i realizowania kampanii w zakresie tego samego stanowiska.
    Dzia艂ania p艂atne to naj臋cie zewn臋trznej agencji oraz reklama w sieci.
    Je艣li zamierzasz korzysta膰 z reklam, to musisz do ca艂o艣ci koszt贸w doda膰 jeszcze kwot臋 wysoko艣ci bud偶etu reklamowego. To mo偶e by膰 koszt od 1000 z艂 w g贸r臋 na miesi膮c.

    Najlepszym rozwi膮zaniem jest najpierw stworzy膰 dobry plan dzia艂a艅, a p贸藕niej testuj膮c zdarzenia, zbiera膰 dane i na ich podstawie optymalizowa膰 dalsze kierunki rozwoju. Je艣li oka偶e si臋, 偶e nasz produkt lub us艂uga s膮 interesuj膮ce i jest na rynku zapotrzebowanie, by膰 mo偶e p艂atne kampanie w og贸le nie b臋d膮 potrzebne.