kampania marketingowa

Ile kosztuje kampania marketingowa?

Wśród przedsiębiorców jeszcze do niedawna pokutowało przeświadczenie, że na kampanię marketingową stać tylko duże korporacje. Szacuje się, że tylko 20% firm posiada zaplanowaną i rozpisaną strategię na przyszłość, a około 40% o takich planach jedynie myśli. Trudno jest prowadzić i rozwijać przedsiębiorstwo, jeśli nie ma wyznaczonego kierunku rozwoju.

W dalszej części artykułu skupimy się na tym, co realnie daje kampania marketingowa każdej firmie i dlaczego warto ją prowadzić?

Co to jest kampania marketingowa?

Mimo powszechnej dostępności do wiedzy, wielu młodych przedsiębiorców bagatelizuje istotę strategii marketingowej w swojej firmie. A bez strategii przecież marka porusza się na oślep.

Często pada pytanie: „Co tak właściwie daje mi kampania marketingowa, poza wydaniem kolejnych środków na reklamę?”. Tymczasem planowanie nie polega jedynie na kupowaniu reklam. Ponadto niechęć do weryfikowania danych i do podejmowania nowych działań w obrębie firmy przyczynia się do zamknięcia działalności w ciągu 2 lat od jej startu.

Strategia marketingowa to zaplanowane działania dostosowywane do zmieniających się warunków rynkowych, które obejmują procesy sprzedażowe przedsiębiorstwa, produkcję, a także potencjalne problemy mogące wystąpić w przyszłości.

kampania marketingowa

Co realnie daje kampania marketingowa mojej firmie?

Dobrze zaplanowana i wdrożona kampania marketingowa zapewnia szybki wzrost sprzedaży i konkurencyjną pozycję na rynku. Dystrybucja treści i komunikatów w Internecie pomaga także pozycjonować markę w świadomości klientów.

Dobra kampania marketingowa działa i daje wiele profitów:

1.  Rozwija markę.

2.  Buduje relacje z klientami.

3.  Zapewnia rozpoznawalność.

4.  Zapewnia dane potrzebne do dalszego rozwoju firmy.

5.  Pomaga poznać potrzeby klientów.

6.  Pomaga zdobywać nowe grupy docelowe.

Jakiej kampanii marketingowej potrzebuję?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko zależy od rodzaju prowadzonej działalności, oferowanych produktów i usług, a także od strategii komunikacji.

Kampanię można przeprowadzić różnymi kanałami dystrybucji i kierować do poszczególnych grup docelowych. Dzięki narzędziom sprzedażowym firma dodatkowo zbiera dane, na podstawie których dobiera kierunek działań w kolejnych etapach sprzedaży.

Proces planowania działań marketingowych też jest złożony. Ważne tu będą staż przedsiębiorstwa, wspomniana już strategia komunikacji, grupa docelowa, rodzaj produktów i usług, kanały dystrybucji treści, konkurencja, zachowania klientów i strategie konkurencji.

Najbardziej popularne kampanie marketingowe to:

  • Segmentacja rynku.
  • Strategia oparta na konkurencji.
  • Digital marketing – czyli używanie nowoczesnych rozwiązań technicznych i automatyzacja.
  • Pozycjonowanie marki.
  • Content Marketing.
  • Strategia lojalnościowa.
  • Strategia cenowa.
  • I wiele innych.

Powyższe przykłady to tylko kilka możliwości. Firmy najczęściej łączą ze sobą kilku strategii. Takie rozwiązanie tworzy szersze możliwości sprzedaży.

Porozmawiajmy o Twojej kampanii marketingowej 🙂




    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę COSMOSEO. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.

    Ile zapłacę za kampanię marketingową w moim przedsiębiorstwie?

    Kampania marketingowa może opierać się na działaniach płatnych i darmowych. Wszystko zależy. Darmowe działania obejmują oddelegowanie pracownika do tworzenia i realizowania kampanii w zakresie tego samego stanowiska.
    Działania płatne to najęcie zewnętrznej agencji oraz reklama w sieci.
    Jeśli zamierzasz korzystać z reklam, to musisz do całości kosztów dodać jeszcze kwotę wysokości budżetu reklamowego. To może być koszt od 1000 zł w górę na miesiąc.

    Najlepszym rozwiązaniem jest najpierw stworzyć dobry plan działań, a później testując zdarzenia, zbierać dane i na ich podstawie optymalizować dalsze kierunki rozwoju. Jeśli okaże się, że nasz produkt lub usługa są interesujące i jest na rynku zapotrzebowanie, być może płatne kampanie w ogóle nie będą potrzebne.

    Marketing – dlaczego go potrzebujesz?

    Marketing internetowy, to przestrzeń, która cały czas się rozwija – w gigantycznym tempie. Nic w tym dziwnego, w obecnych czasach, gdzie praktycznie w każdej branży mamy dużą konkurencję, firmy chcą być zauważone przez konsumentów.  Szukają najskuteczniejszych form reklamy i promocji. Jeśli sam prowadzisz biznes, z pewnością nieraz zastanawiasz się, dlaczego tak naprawdę potrzebujesz marketingu? W poniższym artykule pokażemy jak marketing przełoży się na sukces twojej marki? Jak promować swój biznes w sieci?

    Jak realizować skuteczne kampanie promocyjne? 

    Z roku na rok zwiększa się liczba agencji interaktywnych, które oferują wsparcie w pozycjonowaniu stron internetowych i pozyskiwaniu klientów. Profesjonalna agencja zrealizuje dla twojego przedsiębiorstwa fachowo i rzetelnie skuteczną kampanię marketingową. Sposobów na promowanie firmy w Internecie jest wiele. Zazwyczaj agencje reklamowe korzystają z kilku rozwiązań  i metod promowania biznesu w sieci to. O co w pierwszej kolejności powinniśmy zadbać reklamując biznes w Internecie

    Atrakcyjny profil firmowy w mediach społecznościowych

     Prowadzisz restaurację, firmę budowlaną, a może siłownię? Profesjonalnie prowadzony profil w mediach społecznościowych może pomóc tobie w dotarciu do potencjalnych klientów twojej firmy. Jak dobrze prowadzić profil firmowy? Najważniejsza jest regularność oraz kreatywność. Jeśli chcemy trafić do internautów powinniśmy przede wszystkim publikować posty regularnie, chociażby 2,3 razy w ciągu tygodnia. Zamieszczane posty muszą nie tylko promować daną markę, ale również motywować do interakcji z obserwatorami danego profilu. Prowadząc na przykład profil klubu fitness, warto co jakiś czas dodawać  posty dotyczące odpowiedniej diety, którą dobrze jest wprowadzić w życie  podczas  intensywnych treningów. Tego typu miejsce w sieci powinno charakteryzować się megabitową dawką przydatnej wiedzy. Media społecznościowe oraz przekaz kierowany do odbiorców profilu firmowych powinien być jasny, czytelny, przyjazny, ale też przy okazji praktyczny. Dzisiaj cenimy sobie każdą minutę. W Internecie szukamy rzetelnych informacji i przydatnych treści.

    marketing - dlaczego go potrzebujesz

    Blog firmowy

    Prowadząc sklep internetowy, czy firmę usługową warto pod stronę internetową przedsiębiorstwa podpiąć specjalistyczny blog, na którym będziemy zamieszczali tematyczne wpisy. Najnowsze badania potwierdzają, że internauci chętniej korzystają z oferty firm, które mają swoje poradnikowe  miejsce w sieci. Publikują fachowe treści powiązane z daną dziedziną, dzieląc się branżową wiedzą. Takie przedsiębiorstwa są uznawane za prawdziwego mistrza w swoim fachu. Zyskują zaufanie i szacunek potencjalnych klientów. Budują również stałą społeczność wokół swojej marki. Mając blog firmowy – dobrze jest na bieżąco śledzić zmiany w przepisach. Obowiązujące trendy i od razu na nie reagować w postaci umieszczania odpowiednich artykułów,

    Kampania marketingowa Google Ads

    Dlaczego potrzebujesz marketingu? Chcesz trafić ze swoim produktem do jak największej liczby odbiorców. To całkowicie zrozumiałe. Doskonałym rozwiązaniem są specjalne kampanie Google Ads. Pozwalają one w szybkim czasie dotrzeć do właściwego targetu. Oferta kampanii Google Ads jest jednak skierowana przede wszystkim dla przedsiębiorstw, które dysponują dosyć sporym budżetem na działania marketingowe i reklamowe.  Jeśli chcemy bowiem zobaczyć rezultaty i przeprowadzić skuteczną kampanię Google Ads.  musimy najpierw w nią zainwestować,

    Dlaczego kampania marketingowa jest tak ważna?

    Powyżej zapoznałeś się z najpopularniejszymi  sposobami promowania marki w sieci. Czy wciąż zastanawiasz się, dlaczego potrzebujesz marketingu? Odpowiedź powinna być oczywista! Dobrze przygotowana i przeprowadzona kampania marketingowa sprawi, że twoja marka zaistnieje w świadomości klientów. To jednak nie wszystkie zalety marketingu. Profesjonalne działania marketingowe pozwalają również być o krok przed konkurencją.  Czyż nie jest to ważne w dzisiejszym świecie? Konkurencja nieustannie depcze po piętach. Mając w swojej firmie profesjonalny, rozbudowany dział marketingu lub korzystając ze stałego wsparcia profesjonalnych agencji reklamowych, możemy spać spokojnie. Klientów nie zabraknie. Mimo konkurencji, nawet wciąż rosnącej, nasza firma będzie atrakcyjna w oczach kontrahentów. Najważniejsze jest, aby przekonać potencjalnego odbiorcę naszych towarów i usług, że dajemy mu coś wyjątkowego. Najwyższą jakość w dobrej cenie.

    Wiesz już, dlaczego potrzebujesz marketingu? Zacznij działać od dziś!

    Dlaczego potrzebujesz marketingu? Teraz już wiesz! Jedyne co  w tej sytuacji tobie pozostaje to odszukanie odpowiednich osób do współpracy, specjalistów z dobrymi marketingowymi kwalifikacjami oraz kreatywnym podejściem do realizowanych przedniej kampanii.