Chcesz założyć nowy biznes i od razu wprowadzić sprzedaż do Internetu? A może masz już własną placówkę, ale chcesz rozszerzyć ją i założyć funkcjonalny sklep internetowy od podstaw? Podpowiadamy, jak postawić stronę, umożliwiającą dokonywanie zakupów online i na co zwrócić szczególną uwagę!
Jak uruchomić sklep internetowy od podstaw?
Zanim odpowiemy na pytanie: ile kosztuje założenie i zaprojektowanie sklepu internetowego od podstaw, wyjaśnijmy, na co trzeba położyć nacisk w fazie tworzenia. Przede wszystkim – żadna strona nie powstanie bez serwera i domeny. Najlepiej wykorzystać w domenie nazwę sklepu i wybrać popularne, pojedyncze rozszerzenie.
Hosting i domena to dopiero wstęp. Budowa sklepu to temat, w który trzeba się naprawdę zaangażować. Warto zlecić prace specjalistom. Agencja interaktywna przygotuje gotowy interfejs wraz z wybranymi funkcjami, indywidualną oprawę graficzną i wprowadzi niezbędne udogodnienia.

No właśnie, skoro mowa o funkcjonalności: o ile prosta wizytówka internetowa może opierać się na bardzo nieskomplikowanym szablonie do edycji bezpośrednio w kodzie, w przypadku sklepów trzeba postawić na system zarządzania treścią (CMS). W innym wypadku, samodzielne wprowadzanie produktów będzie niemalże niemożliwe, a klienci – będą pozbawieni większości wtyczek umożliwiających im zakupy.
Bez CMS’a można postawić w zasadzie tylko stronę prezentującą produkty, na której nie można bezpośrednio ich zakupić. Takie rozwiązanie sprawdza się w przypadku firm produkujących np. meble na zamówienie, gdzie i tak do wykonania zlecenia niezbędny jest bezpośredni kontakt z klientem.
Obsługa CMS – samodzielne zarządzanie sklepem…
Kiedy założysz sklep internetowy od podstaw, warto zaprzyjaźnić się z CMSem. Większość popularnych platform jak np. Prestashop lub WordPress wyróżnia intuicyjna obsługa i wtyczki pozwalające na błyskawiczne dodawanie produktów. Co więcej, możemy też z pozycji CMSa zarządzać płatnościami, kontaktami z klientami, dodawać nowe zdjęcia produktów.
Stwórz sklep internetowy user friendly…
Warto pamiętać, że sklep internetowy pozycjonuje się nieco inaczej, niż zwykłą stronę. Atrakcyjny, ale też bogaty w informacje opis produktu to podstawa. Właściwe dobranie słów kluczowych wspiera pozycjonowanie. Nie bez znaczenia są też nagłówki H1, H2. Jeśli przyłożymy się do
Twój sklep internetowy musi być UX (user experience). Powiedzmy sobie wprost: klienci nie lubią stron, które wyglądają jak wyjęte z poprzedniej dekady. Bez nowoczesnego designu, szybkiego ładowania i dużej funkcjonalności wiele nie ugrasz. Dlatego przy okazji wyboru profesjonalnej agencji, to dobry moment na np. uaktualnienie loga. Musisz też zadbać o kwestie prawne i przygotować z pomocą kancelarii prawnej regulaminy oraz zadbać o szyfrowanie, zabezpieczające dane Twoje i klientów.
Musisz zadbać też o logistykę, kupując system integracji witryny z magazynem.
Porozmawiajmy o Twoim sklepie internetowym 🙂
Jak założyć sklep internetowy od podstaw krok po kroku?
Co musisz zrobić stawiając sklep internetowy od podstaw?
- Zleć analizę konkurencji i własnej grupy docelowej – dzięki temu specjaliści już na wczesnym etapie powiedzą Ci, jak powinien wyglądać sklep, aby możliwie jak najlepiej wypadł wśród konkurencji i przyciągnął jak najwięcej klientów.
- Zadbaj o branding – jeśli jeszcze nie masz księgi znaków, zleć jej wykonanie przed założeniem sklepu. Uwierz, przyda się wielokrotnie podczas tworzenia treści na stronę.
- Wykup domenę i hosting – w przypadku małych sklepów dobrym pomysłem jest hosting współdzielony SSD, w przypadku większych: dedykowany serwer.
- Wynajmij agencję interaktywną – ta przygotuje dla ciebie layout i postawi w pełni funkcjonalną stronę. Poproś ją też o instalację wszystkich wtyczek, zapewniających np. możliwość płatności czy filtrowania produktów.
- Wynajmij copywritera (jeśli nie ma go w agencji). Jego praca jest niezbędna, by sklep internetowy od podstaw, czyli już od pierwszych chwil był widoczny.. To właśnie treści wpływają na pozycję w wyszukiwarce. Zleć stworzenie wszystkich opisów produktów: na kopiowaniu nic nie zyskasz!
- Wprowadź szereg praktycznych rozwiązań – kiedy założysz sklep internetowy od podstaw, koniecznie zintegruj go z magazynem tak, aby personel obecny na miejscu mógł zacząć działać.
Ile kosztuje założenie sklepu?
Najprostszy sklep możesz założyć już za… 200 zł. Nie wspomnieliśmy o tej opcji wcześniej, aby przekonać Cię do zakupu indywidualnego projektu. Tak tanio można wynająć (!) tylko sklepy udostępniane na zasadzie dzierżawy na subdomenach, np. nazwasklepu.nazwadzierżawcy.pl. Taka opcja opłaca się w zasadzie tylko firmom, które oferują pojedyncze produkty; np. YouTuberzy chętnie sprzedają na nich akcesoria ze swoim logiem. TRudno je jednak skutecznie wypozycjonować.
Profesjonalny sklep internetowy od podstaw dostosowany do Twoich potrzeb, wyniesie Cię kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy złotych: w zależności od ilości produktów do wprowadzenia i opisania. Potem koszty utrzymania witryny znacznie się zmniejszą, a Ty będziesz musiał współpracować jedynie z copywriterem, przy okazji wprowadzania nowych produktów. Zadbaj o wszystkie ważne kwestie od początku. Zobaczysz, to zaprocentuje!