kampania mailingowa

Kampania mailingowa – czym powinna się charakteryzować?

Marketing internetowy ma coraz większe znaczenie w promowaniu biznesu. Zarówno tego lokalnego, jak i ogólnopolskiego. Jednym z podstawowych gałęzi marketingu online, z którego korzystają agencje reklamowe podczas działań reklamowych są kampanie mailingowe. Jak przygotować kampanię mailingową?

Kampania mailingowa. O czym warto pamiętać?

Bez względu na to czy firma funkcjonuje stacjonarnie, czy też jest przedsiębiorstwem typowo internetowym, warto zainwestować w profesjonalny mailing. Jeśli skorzystamy z dobrej i przede wszystkim odpowiednio dopasowanej bazy danych o potencjalnych klientach, nasze działania zakończą się sukcesem. Jak się przygotować do tego typu realizacji? Czy bazę mailingową stworzyć samemu, czy może skorzystać z pomocy profesjonalistów? Zdecydowanie rekomendujemy to drugie rozwiązanie. Korzystając ze wsparcia doświadczonych agencji reklamowych zaoszczędzimy nie tylko swoje pieniądze, ale przede wszystkim swój cenny czas. W chwili, kiedy specjaliści z agencji marketingowych zajmują się budowaniem bazy mailingowej, tworzeniem odpowiedniego contentu, przedsiębiorca może  skupić się na codziennych celach firmowych. 

kampania mailingowa

Reklama online. Jak przygotować kampanię mailingową?

Podstawą podczas przygotowywania kompleksowej usługi jaką jest kampania mailingowa jest bogata baza  potencjalnych kontrahentów i partnerów biznesowych. Co ważne, lista adresowa powinna być jak najbardziej aktualna. Wciąż bardzo wiele firm popełnia błąd korzystając z nieco przestarzałych baz danych. Skutkiem czego przez długi czas przebijają się przez już dawno nieaktywne kontakty. Bazę mailingową agencje reklamowe, którym zleca się takie zadanie tworzą same lub też korzystają z pomocy ekspertów, którzy specjalizują się w budowaniu branżowych baz danych. Najistotniejsze w tego typu działaniach jest przede wszystkim, aby nasz mail trafił rzeczywiście do osoby prywatnej, firmy, biznesmena, który realnie może w jakikolwiek sposób zainteresować się naszą ofertą.  Nie ma tu mowy o wysyłaniu maili i propozycji współpracy do zupełnie przypadkowych osób. Wszystko musi być dobrze przemyślane, każdy ruch. Kiedy już znajdziemy odpowiednią bazę danych należy przejść do tworzenia z samego maila.

Kampania mailingowa. Mocny przekaz gwarancją sukcesu…

Tworzysz kampanię mailingową? Mocny i wyrazisty przekaz to priorytet. Jak stworzyć skuteczny mail do klienta? Wszystko zależy od branży, w której się poruszamy. Coraz popularniejszy staje się storytelling. Bardzo wiele film wykorzystuję tę formę komunikacji z klientem podczas wysyłania oferty. Czy jest to jednak dobre rozwiązanie w przypadku typowego mailingu? Internauci każdego dnia dostają setki różnych maili, jak wiemy duża część tych wiadomości trafia do spamu. Większość z nich nigdy nawet nie zostaje przeczytana przez odbiorcę. Adresat nie ma czasu zapoznać się z treścią lub po prostu nie jest nią zainteresowany. Wychodzi z założenia, że otrzymał właśnie kolejny nieistotny spam  i nie zawraca sobie głowy lekturą. Czym powinna się zatem wyróżniać treść mailingu, aby internauta otworzył chociaż naszą wiadomość? Przedstawiamy kilka podstawowych zasad:

  • intrygujący tytuł maila. Od tytułu zależy czy odbiorca zechce otworzyć wiadomość. Warto zatem poświęcić chwilę czasu, aby wymyślić naprawdę przyciągający uwagę, niebanalny tytuł. Hasło zamieszczone w tytule maila powinno być krótkie, ale treściwe. Skierowane bezpośrednio do odbiorcy, nawołujące do działania lub odwołujące się do jego emocji,
  • bezpośrednie zwroty do odbiorcy. Tworząc mailing już mniej więcej wiesz, kto odbierze twoją wiadomość. Znasz mniej więcej profil osoby, do której zamierzasz trafić. Łatwiej wtedy stworzyć bezpośredni przekaz. Krótkie, przejrzyste zdania. Unikanie stwierdzeń bez większego sensu. W mailingu powinno znaleźć się jak najwięcej praktycznych informacji. Początek powinien zachęcać do skorzystania z oferty. Koniec natomiast – nawoływać do działania,
  • brak pustych obietnic – bez pokrycia. Tworząc mailing do potencjalnego klienta zawrzyj tylko te informacje, które są naprawdę istotne. Zaproponuj również tylko to, co naprawdę możesz zaproponować,
  • wyróżnij wiadomość mailingową niebanalną grafiką.  Przyciągająca wzrok grafika  sprawi, że czytelnik nie tylko otworzy wiadomość ale również ją przeczytał do końca. Dokładnie o to chodzi w idei mailingu. Warto o tym pamiętać przygotowując specjalistyczną kampanię mailingową.

Porozmawiajmy o Twojej kampanii mailingowej 🙂




    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę COSMOSEO. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.

    Warto zapamiętać!

    Tworząc mailingi możesz już od samego początku budować relacje z klientem. Warto nie odkrywać od razu wszystkich kart, a przyciągnąć do siebie intrygującym tematem, ciekawą historią, w którą czytelnik będzie chciał się zanurzyć.