kim jest copywriter

Kim jest Copywriter?

Jeszcze niedawno podejście do copywritingu i osób wykonujących ten zawód było dość krzywdzące. Z jakiegoś powodu  utarło się przekonanie, że copywriter, to osoba, która „produkuje teksty”. Nie ważne jakie, gdzie je publikuje i jakie przeznaczenie te treści mają. Prawda jest jednak taka, że działalność copywritera ma dużo większe znaczenie, a wartościowy content jest dzisiaj na wagę złota. Przyjrzyjmy się zatem bliżej, czym tak właściwie zajmuje się copywriter i kim  jest copywriter? 

Kilka słów o prekursorach copywritingu…

Historia copywritingu sięga lat 20 minionego wieku. Pionierami copywritingu byli John Emory Powers oraz Claude Hopkins. Mistrzowie reklamy  i przede wszystkim świetni sprzedawcy. Przyjmuje się, że to właśnie ci dwaj  panowie nadal większy sens słowom w świecie reklamy.  Jako piersi szukali indywidualnym przekazem dróg do umysłu klienta. Reagowali na potrzeby klienta, podkreślając wartość danego produktu. Wpływali na emocje ludzkie.  

kim jest copywriter

Kim jest copywriter?

KIm jest copywriter? Wirtuozem słowa? Marketingowcem? Psychologiem?  Trochę  tak…Musi też dysponować szeroką wiedzą o świecie, kreatywnym umysłem.  To umiejętności  sprzedażowe, połączone ze sprawnym poruszaniem się po świecie marketingu są cechami, które wyróżniają najlepszych copywriterów.  Copywriter jednak copywriterowinierówny. Do najbardziej rozposzczechnionych gałęzi copywritingu zaliczyć możemy?

  • SEO copywriting – treści pod pozycjonowanie stron  internetowych.  Artykuły na blogi, opisy produktów w sklepie internetowym. Z uwzględnieniem zasad SEO. Publikacje tworzone na potrzeby stron internetowych muszą  być z jednej strony zgodne  z wymaganiami Google.  Z drugiej muszą być przyjazne i miłe w odbiorze dla potencjalnego klienta,
  • Copywriting blogowy – content marketing ma dzisiaj moc. Dobrze prowadzony blog, wartościowe treści wzmacniają świadomość marki i budują relację  z odbiorcą bloga,
  • twórcy  sloganów reklamowych – to zdecydowanie najwyższy szczebel branży  copywriterskiej. Chwytliwe hasło reklamowe to często motyw przewodni kampanii reklamowych.

Jak wygląda praca copywritera?

Kim jest copywriter? Jak wygląda jego praca. Copywriterzy w większości  przypadków są freelancerami. Co to znaczy w praktyce? Nie są związani z żadną marką. Pracują na zasadzie zleceń. Wybierają te, które  im odpowiadają. Każdy tekst, każda kampania, w której bierze udział copywriter powinna być poprzedzona solidnym research” i analizą konkurencji. Tylko wtedy możemy stworzyć coś naprawdę niebanalnego, oryginalnego, coś swojego. Treści  tworzone przez copywriterów muszą być pełne języka korzyści. Muszą być soczyste w  przekazie bez tzw. lania wody. Wpływać na decyzje zakupowe czytelników, poruszać nurtujące tematy. Jesteśmy zalewani wszelkiego  rodzaju przekazem w sieci każdego dnia. Według najnowszych  badań w wyniku pośpiechu większość z nas nie czyta pełnych artykułów. Czytamy  jedynie lead i nagłówki. Dobry copywriter  napisze taki tekst, który będzie przez internautę przeczytany od deski do deski. 

Porozmawiajmy o Twojej kampanii contentowej 🙂




    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę COSMOSEO. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.

    Świat copywritingu i jego różne oblicza…Czy każdy może zostać copywriterem?

    Kim jest copywriter? Czy każdy może  nim być? Wbrew pozorom nie. Niski próg wejścia do zawodu copywritera otworzył drogę osobom lubiącym pisać teksty. Wielu z  nich  uważa, że może stać się copywriterem ot, tak. Część osób uważa, że copywriting daje też możliwości szybkiego zarobienia pieniędzy – bez większej wiedzy i doświadczenia w tym zawodzie. Nie jest to do końca prawdą. Tak  jak określiliśmy powyżej na zawód copywritera składa się bardzo dużo predyspozycji. To często pomysłowy człowiek wielu talentów.  Praca copywritera jest też bez wątpienia wymagającą i trudną pracą. Nie każdy tekst  możemy napisać od ręki. Skomplikowane, techniczne treści to wynik wielogodzinnego wysiłku.

    Jakie cechy osobowości powinien mieć copy?

    Copywriter musi być też osobą odporną na stres, potrafiącą tworzyć porywający przekaz nawet pod dużą presją czasu. Warto jednak próbować swoich sił w tym świecie. Każde zlecenie jest inne, każde może być fantastyczną przygodą i poszerzać horyzonty myślowe. Jest to też branża, która daje ogromne pole rozwoju, ponieważ zapotrzebowanie na wartościowy content nie maleje, a można powiedzieć wręcz przeciwnie – cały czas rośnie. Copywriterzy mogą pracować dla różnych kontrahentów: małych, średnich i dużych marek. Mogą pracować bezpośrednio na zlecenie klienta lub też być podwykonawcami dla agencji interaktywnych.

    Jak tworzyć wartościowe treści?

    Zawód copywritera z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Nic w tym dziwnego – jest to praca, która daje dużą swobodę, jeśli chodzi o miejsce wykonywania codziennych obowiązków, formy rozliczenia. Copywriterzy zazwyczaj są wolnymi strzelcami, pracują na swój własny rachunek. Realizują zamówienia dla klientów korporacyjnych, jak i małych, rodzinnych przedsiębiorstw. Jak tworzyć wartościowe treści? O czym należy pamiętać?

    Copywriter, czyli osoba pisząca teksty

    Copywriter, to osoba pisząca teksty na potrzeby Internetu, ale nie tylko…Zawód ten bez problemu można wykonywać w domu. Profesję tą cechuje również duża elastyczność w doborze współpracowników. Copywriting to przestrzeń zawodowa z niskim progiem wejścia, co za tym idzie bardzo wiele osób zaczyna pracować na tym stanowisku, w przekonaniu, że nie trzeba w copywritingu większych kwalifikacji. Niestety, znajomość ortografii i zasad językowych to nie wszystko. Ważna jest kreatywność, pomysłowość, umiejętność pracy pod presją czasu, a także  nutka talentu. Aby powstał profesjonalny tekst, który porwie czytelnika, to  musimy nie tylko zainwestować sporo czasu, wyróżnić się pomysłowością i otwartością w danym temacie, ale też wykonać specjalistyczny research. Jak tworzyć wartościowe treści?

    wartościowe treści

    Niech cały świat będzie inspiracją…

    Copywriter to osoba, która czerpie wenę i inspiracje z otaczającego go świata. Tak, to właśnie w czasie codziennego spaceru po pracy, czy też siedząc w tramwaju… do głowy mogą nam przyjść najlepsze z możliwych pomysłów. Nie bez znaczenia jest również nieustanna chęć zdobywania i poszerzania wiedzy. Copywriter, to specjalista, który nierzadko pisze na tematy, które wymagają wykonania naprawdę solidnego researchu i zdobycia wielu praktycznych informacji. Tak naprawdę każda zdobyta informacja w ciągu dnia tygodnia, czy miesiąca może nam się kiedyś przydać w chwili tworzenia konkretnego artykułu. Dlatego też warto być otwartym na nowe doznania, nowe przeżycia, inspirujące wrażenia.

    Jak tworzyć wartościowe treści? Czytaj, czytaj, czytaj…

    Copywriter często nazywany jest mistrzem pióra. Potocznie mówi się, że osoba wykonująca ten zawód musi wyróżniać się tak zwanym lekkim piórem. Warto zatem zwrócić uwagę, że to tak zwane lekkie pióro nie bierze się znikąd. Tak jak sportowiec potrzebuję regularnego treningu, aby odnosić sukcesy, tak copywriter musi cały czas trzymać rękę na pulsie. Doskonale sprawdza się trening czytania. Dziwne? W żadnym wypadku. Jeśli poświęcimy chociażby 15,20 minut w ciągu dnia na lekturę szybko zauważymy, że nasze słownictwo się poszerza. Poznajemy nowe słowa, zwroty. Lokalizujemy błędy i wciąż uczymy się czegoś nowego. Czytamy i jednocześnie  chłoniemy nowe zasady. Im więcej czytamy, tym więcej nie tylko wiemy o świecie, mamy większą wyobraźnię, która oczywiście też jest bardzo ważna i przydatna w tym zawodzie, ale przede wszystkim nasze teksty stają się bardziej zrozumiałe, przyjazne dla czytelnika. Stają się lekkie… Płyną, a czytelnik ma przyjemność z lektury. 

    Jak pisać dobre teksty?

    Spróbujmy zatem przedstawić w telegraficznym skrócie podstawowe zasady, dzięki którym będziemy mogli pisać dobre i coraz lepsze teksty.

    • codziennie przeznaczaj chociażby 15 minut na czytanie,
    • bądź krytyczny wobec własnego tekstu. Nie bój się błędów, ale też nie uciekaj przed nimi,
    • ucz się od innych. Słuchaj branżowych webinarów. Czytaj tematyczne książki. Wsłuchuj się w to co doradzają bardziej doświadczeni w tej materii,
    • pisząc tekst pamiętaj o tym, aby dopasować styl pisania do grupy docelowej, do której aktualnie się zwracasz. Innym językiem  musimy zwracać się do klientów firmy budowlanej, innym do osób zainteresowanych ofertą klubu fitness,
    • pisz nawet wtedy, kiedy masz gorszy dzień. Myślisz, że dzisiaj nic dobrego nie wyjdzie  twoich rąk? Pisz mimo to… I na przekór temu… Trening czyni mistrza,
    • napisany tekst zostawiaj na moment i następnie czytaj go na głos. Błyskawicznie usłyszysz ewentualne błędy.

    Czy praca copywritera jest trudna?

    Wiemy już mniej więcej jak pisać dobre teksty? Czy jednak praca copywritera sama w sobie jest trudna? Na pewno nie jest to praca dla każdego. Wbrew pozorom stworzenie merytorycznego wartościowego tekstu, który jednocześnie będzie napisany przejrzystym miłym dla oczu, czy też uszu językiem nie jest proste. Zawód ten wymaga również sporej samodyscypliny, samodzielności. Przed każdym tekstem należy wykonać rzetelny, duży research. Jeśli jednak stwierdzimy, że jest to branża, w której chcemy się realizować, praca copywritera może dawać nam bardzo dużą satysfakcję i radość. Codziennie będziemy mogli przygotowywać nowe i inspirujące zlecenia. Zdobywając informację do artykułów pogłębiamy wiedzę o świecie.