kpi kluczowe wska藕niki efektywno艣ci

KPI (Key Performance Indicators)

Prowadzisz firm臋? Jeste艣 przedsi臋biorc膮? Z pewno艣ci膮 zale偶y Tobie, aby Twoja marka zaistnia艂a w 艣wiadomo艣ci konsument贸w, a tworzone kampanie przynosi艂y efekty. Mamy dobr膮 informacj臋. Da si臋 to zrobi膰. Podstawa to dobra strategia i przemy艣lany plan dzia艂ania, wed艂ug odpowiedniego schematu. Bardzo przydatny, a wr臋cz niezb臋dny podczas prowadzenia kampani reklamowych i zarz膮dzania projektami okazuje si臋 KPI (Key Performance Indicators) – kluczowy wska藕nik efektywno艣ci. Co oznacza tajemnicze KPI? Jak liczy膰 kluczowe wska藕niki efektywno艣ci? Jakie s膮 jego najwa偶niejsze cechy? Przeczytaj poni偶ej!

Co to jest KPI?

Jak wspomnieli艣my we wst臋pie tego tekstu KPI (Key Performance Indicators) to kluczowy wska藕nik efektywno艣ci. Cechy KPI zale偶膮 艣ci艣le od charakteru bran偶y w jakiej si臋 poruszamy, cech przedsi臋biorstwa, efektu ko艅cowego jaki chcemy osi膮gn膮膰. Podstaw膮 przy Key Performance Indicators jest liczba, kt贸ra okre艣la maksimum, jakie chcemy osi膮gn膮膰. Poprzez ten wska藕nik mo偶emy nie tylko monitorowa膰 post臋p kampanii, ale tak偶e weryfikowa膰 prac臋 ca艂ego zespo艂u. Dzi臋ki temu ka偶de zlecenie realizujemy sprawnie, owocniej, z satysfakcjonuj膮cym finiszem. Okre艣lenie kluczowych wska藕nik贸w efektywno艣ci pozwala na:

  • zaplanowanie dzia艂a艅, rozdzielenie prac, a nast臋pnie sprawne monitorowanie post臋p贸w,
  • zdefiniowanie ewentualnych b艂臋d贸w, problem贸w, kt贸re mog膮 pojawi膰 si臋 podczas kampani,
  • opracowanie 鈥減lanu naprawczego鈥 b艂臋d贸w i wdro偶enie go,
  • okre艣lenie dzia艂a艅 zapobiegawczych, maj膮cych na celu unikni臋cie potyczek w przysz艂o艣ci,
  • zwi臋kszenie wydajno艣ci pracy. 

Przed okre艣leniem kluczowych wska藕nik贸w efektywno艣ci musimy precyzyjnie ustali膰 co chcemy zmierzy膰 i jaki cel osi膮gn膮膰 przez KPI. Im bardziej jasny i dok艂adny cel nadamy, tym dok艂adniejsz膮 analiz臋 uda nam si臋 stworzy膰. 

kpi kluczowe wska藕niki efektywno艣ci

Przyk艂ady kluczowych wska藕nik贸w efektywno艣ci

Temat KPI wydaje Ci si臋 鈥渃zarn膮 magi膮鈥? Pozw贸l, 偶e przejdziemy do konkret贸w i przedstawimy zalety wdro偶enia KPI na konkretnych przyk艂adach. Warto w tym miejscu zaznaczy膰, 偶e rodzaj stosowanych Key Performance Indicators zale偶y 艣ci艣le od bran偶y, w jakiej dane przedsi臋biorstwo si臋 porusza. Wyr贸偶niamy mi臋dzy innymi KPI sprzeda偶owe, marketingowe, SEO. Poni偶ej przytoczymy kilka rozwi膮za艅 ze wszystkich tych przestrzeni.

  • liczba wej艣膰 na stron臋, z bezpo艣rednim prze艂o偶eniem na liczb臋 transakcji – badanie pomaga zweryfikowa膰, jakie produkty najch臋tniej s膮 kupowane przez klient贸w, kt贸re zak艂adki w sklepie s膮 najcz臋艣ciej odwiedzane i jaki to ma wp艂yw na bezpo艣redni膮 sprzeda偶,
  • ilo艣膰 po艂膮cze艅 na godzin臋 w dziale call center w odniesieniu do sprzeda偶y,
  • liczba produkt贸w zam贸wionych w sklepie internetowym w stosunku do procenta zwrot贸w i reklamacji w danym okresie rozliczeniowym,
  • wsp贸艂czynnik inwestycji w p艂atne kampanie reklamowe, czy te偶 aplikacje w odniesieniu do darmowych odpowiednik贸w,
  • koszt klikni臋cia w reklam臋 (CPC), a zrealizowane zam贸wienie,
  • CPM 鈥 cost per mille – koszt 1000 wy艣wietle艅 w reklam臋 w por贸wnaniu z zyskiem, 
  • CTR – (click thru rate) – wsp贸艂czynnik klikalno艣ci – prze艂o偶enie wy艣wietlanej reklamy do procenta klikni臋cia w ni膮,
  • Churn rate – wska藕nik rezygnacji. Okre艣la procent klient贸w, kt贸rzy zrezygnowali lub ograniczyli korzystanie z danej us艂ugi/produktu.

Porozmawiajmy o Twoich kluczowych wska藕nikach efektywno艣ci 馃檪




    Wype艂niaj膮c powy偶szy formularz, wyra偶asz zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 COSMOSEO. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W ka偶dym momencie mo偶esz wycofa膰 udzielon膮 zgod臋.

     KPI –  jak liczy膰?

    To jak liczymy wska藕nik KPI zale偶y 艣ci艣le od dzia艂u, w kt贸rym  si臋 poruszamy oraz profilu dzia艂alno艣ci firmy. Wsp贸lne kluczowe wska藕niki efektywno艣ci mo偶emy oszacowa膰, okre艣laj膮c 艣redni koszt sprzeda偶y (podzia艂 koszt贸w handlowych i przychodu). Mo偶emy te偶 wykona膰 raport pokazuj膮cy ile szans na kontakt biznesowy rzeczywi艣cie prze艂o偶y艂o si臋 na podpisanie kontraktu/wsp贸艂prac臋. 

    Wska藕niki KPI

    Powiedzieli艣my sobie na wst臋pie tekstu kr贸tko, jakie s膮 zalety wprowadzania Key Performance Indicators w swojej dzia艂alno艣ci. Warto jednak o zaletach KPI powiedzie膰 nieco wi臋cej. Przede wszystkim generowanie wska藕nik贸w KPI pozwala lepiej organizowa膰 prac臋 zespo艂u i przede wszystkim oblicza膰 bud偶et, jaki przeznaczamy na reklam臋. Dzi臋ki wska藕nikom Key Performance Indicators unikamy pope艂niania b艂臋d贸w. Mo偶emy lepiej obserwowa膰, jakie dzia艂ania przek艂adaj膮 si臋 bezpo艣rednio na sukces firmy. Im bardziej solidny raport, tym wi臋cej kampanii, prac opracowanych w tzw. 鈥減unkt鈥. Warto z du偶膮 uwag膮 podej艣膰 do wynik贸w raportu KPI i w艂a艣ciwego wyci膮gania wniosk贸w.