marketing szeptany

Marketing szeptany – ile kosztuje?

Promocja firmy w Internecie ma bardzo r贸偶ne oblicza. Mo偶emy reklamowa膰 swoje us艂ugi za pomoc膮 kampanii Google Ads, prowadz膮c firmowego bloga, lub te偶聽 profil w social media. Jedn膮 z popularniejszych, ale nieco kontrowersyjnych form promocji biznesu w sieci jest marketing szeptany. Czy naprawd臋 jest taki z艂y? Jak powinien wygl膮da膰 i czym charakteryzowa膰 pozytywny buzz marketing? Zapraszamy do lektury.

Ile kosztuje marketing szeptany?

Buzz marketing jest bardzo popularn膮 form膮 promocji firm w Internecie ju偶 od wielu lat. Ca艂y czas jednak wzbudza wiele kontrowersji. Jest to zwi膮zane z niekiedy nieuczciw膮 praktyk膮 agencji reklamowych. Zamieszczane opinie s膮 s艂abej jako艣ci. Nie s膮 te偶 poparte rzeczywistym do艣wiadczeniem z danym przedsi臋biorc膮. M贸wi膮c kr贸tko, daj膮 wiele do 偶yczenia. Jaki zatem powinien by膰 marketing szeptany? Czym si臋 charakteryzuje dobrze przeprowadzona kampania buzz marketingu?

Przede wszystkim opinie o danym produkcie, us艂udze powinny by膰 wystawiamy z tzw. kont z histori膮. Profile zaanga偶owanych forumowicz贸w zwyczajnie wzbudzaj膮 wi臋ksze zaufanie. Czytelnik nie domy艣la si臋 wtedy, 偶e reklamuj膮cy u偶ytkownik jest wynaj臋ty przez danego przedsi臋biorc臋 lub agencj臋 marketingow膮, kt贸ra dzia艂a w jego imieniu.

marketing szeptany

Jakie b艂臋dy pope艂niamy podczas realizacji kampanii buzz marketingu?

Jakie potkni臋cia w przypadku buzz marketingu pojawiaj膮 si臋 najcz臋艣ciej? Du偶ym b艂臋dem jest nachalna reklama. Niestety, to ju偶 nie te czasy, kiedy internauta 艂yka ka偶d膮 reklam臋  i przekaz grubymi ni膰mi szyty. Obecnie, w dobie nie tylko du偶ej konkurencji na rynku, ale r贸wnie偶 sporej 艣wiadomo艣ci wsp贸艂czesnego konsumenta, aby kampania marketingu szeptanego odnios艂a sukces, musi zosta膰 przeprowadzona z nale偶yt膮 rzetelno艣ci膮 i uwag膮. Oczywi艣cie post ko艅cowy mo偶e zawiera膰 nazw臋 marki, nazw臋 produktu, czy te偶 link do oferty danej firmy. Dobra kampania marketingu szeptanego opiera si臋 jednak na merytorycznej, warto艣ciowej rozmowie konwersacji z internaut膮. Warto prowadz膮c tego typu dzia艂ania zainteresowa膰 odbiorc贸w konkretnym problemem lub tematem, kt贸ry jest im na pewno bliski. 

Case study marketingu szeptanego dla firmy kosmetycznej 

Pos艂u偶ymy si臋 w tym momencie pewnym przyk艂adem. 

Firma kosmetyczna chc臋 zaistnie膰 w 艣wiadomo艣ci klient贸w z now膮 lini膮 krem贸w na zmarszczki. Nie ods艂aniaj od razu wszystkich kart. Nie podawaj pe艂nej nazwy firmy. Odpowiednie przygotowanie to podstawa. Dzisiejszy konsument, aby wybra艂 dan膮 us艂ug臋 lub zdecydowa艂 si臋 na sprawdzenie nowej oferty musi mie膰 argumenty, kt贸ra go do takiego ruchu zmotywuj膮. M贸wi膮c o kremie na zmarszczki mo偶emy rozpocz膮膰 dzia艂ania marketingu szeptanego od zainicjowania warto艣ciowej rozmowy zwi膮zanej z procesami starzenia si臋 sk贸ry. Istotn膮 kwesti膮 jest wybranie takich miejsc do kampanii, gdzie naprawd臋 znajdziemy osoby zainteresowany tym tematem.

W czasie rozmowy warto nawi膮zywa膰 do aktualnych bada艅. Okre艣l naukowych, czy te偶 opinii cenionych specjalist贸w. W tym przypadku mo偶emy powo艂ywa膰 si臋 mi臋dzy innymi na lekarzy dermatolog贸w lub te偶 kosmetyczki, kt贸re na rynku dzia艂aj膮 od wielu lat. Wracaj膮c do pytania: ile kosztuje marketing szeptany? Je艣li podchodzimy do tematu powa偶nie i chcemy osi膮gn膮膰 zamierzony cel – ca艂kiem sporo. Dobra kampania buzz marketingu wymaga zaanga偶owania ze strony osoby kt贸ra j膮 przeprowadza.

Porozmawiajmy o Twojej strategii na marketing szeptany 馃檪




    Wype艂niaj膮c powy偶szy formularz, wyra偶asz zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 COSMOSEO. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W ka偶dym momencie mo偶esz wycofa膰 udzielon膮 zgod臋.

    Jakie jeszcze b艂臋dy mog膮 si臋 pojawi膰 w procesie realizowania kampanii marketingowej?

    Kolejnym cz臋stym b艂臋dem podczas realizowania kampanii marketingu szeptanego jest z艂y dob贸r miejsc w publikacji post贸w. Promuj膮c now膮 firm臋 budowlan膮 powinni艣my przede wszystkim opiera膰 si臋 na blogach budowlanych聽lub te偶 forach, kt贸re dotykaj膮 typowo w艂a艣nie tej tematyki. Zamieszczaj膮c posty na og贸lnych forach lub te偶 zupe艂nie nie zwi膮zanych z dan膮 bran偶膮 zwyczajnie tracimy sw贸j czas. Tam prawdopodobnie nie znajdziemy osoby, kt贸ra mo偶e by膰 zainteresowana danym ofert膮. Dlatego te偶 tak wa偶ne jest, aby przed rozpocz臋ciem ka偶dych dzia艂a艅 marketingu szeptanego zrobi膰 kompletn膮 list臋 miejsc, gdzie b臋dziemy chcieli umieszcza膰 swoje wypowiedzi.

    Ile zap艂acimy za kampani臋 buzz marketingow膮?

    Niestety, nie mo偶emy odpowiedzie膰 jednoznacznie na to pytanie. Ceny b臋d膮 zupe艂nie inne w przypadku ma艂ych lokalnych firm, kt贸re chc膮 znale藕膰 klienta w swoim regionie, a zupe艂nie inne przypadku marek o zasi臋gu og贸lnopolskim, czy nawet mi臋dzynarodowym. Du偶e przedsi臋biorstwa bez wzgl臋du na bran偶臋 w jakiej si臋 poruszaj膮, inwestuj膮 naprawd臋 du偶e kwoty profesjonalne kampanie marketingu szeptanego. Takie dzia艂ania jednak s膮 przeprowadzane z du偶ym dystansem i wyczuciem. Wa偶ne jest, aby konsument, odbiorca zauwa偶y艂 dan膮 firm臋 pozna艂 dan膮 mark臋. Nie ma tutaj 艣ladu nachalnej promocji. Dobrym rozwi膮zaniem jest zlecenie dzia艂a艅 buzz marketingowych specjalistom. Przy podpisywaniu umowy od razu dowiemy si臋, z jakimi kosztami musimy si臋 liczy膰. Ca艂膮 kampani膮 zajm膮 si臋 rzetelne agencje interaktywne.