PR czy marketing, co wybrać? Takie pytanie zadaje sobie coraz więcej firm, które pragną trafić ze swoimi usługami lub produktem do szerokiego grona odbiorców. Forma reklamy często wpływa na sukces promocyjny danego przedsiębiorstwa. Jakie działania wybrać w swoim przedsiębiorstwie? Czym kierować się przy wyborze? Realizować promocje samemu, czy możesz skorzystać z pomocy specjalistów? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule!
PR czy marketing? Poznaj różnice.
Zanim przejdziemy do odpowiedzi na tytułowe pytanie – PR czy marketing, co wybrać? Warto uzmysłowić sobie różnice między public relations, a marketingiem. Dla wielu osób i jest to wciąż bardzo problematyczny temat. Istnieją firmy, które nie rozumieją podstawowych różnic, które definiują wspomniane rodzaje promocji.
Co to jest public relations?
Public relations jest ściśle związany z budową wizerunku. Dotyczy marki osobistej, jak i całego przedsiębiorstwa. Warto zaznaczyć, że public relations opiera się przede wszystkim na budowaniu stałych relacji z innymi przedsiębiorstwami lub też na kreowaniu pozytywnego odbioru wśród potencjalnych klientów. Przykład? Firma x produkuje kosmetyki. Dzięki kampanii Public Relations możemy przedstawić historię firmy i wzbudzić zaufanie do konkretnego przedsiębiorcy. Podczas tworzenia kampanii PR położymy nacisk na opisanie konkretnych działań firmy. Zdradzimy klientom, w jaki sposób przygotowywane są konkretne linie kosmetyków.

Co nam da kampania marketingowa?
PR czy marketing? Przejdźmy do zalet kampanii marketingowych. Zadaniem działań marketingowych jak najszybsze i najskuteczniejsze dotarcie do klienta już z danym produktem lub usługą. Tutaj będziemy w większości przypadków skupiali się na walorach produktu lub wspomnianej usługi. Mniej zatem będzie nas interesowało budowanie pozytywnego odbioru samej firmy. Skupimy się na przedstawieniu potencjalnemu kontrahentowi zalet korzystania z naszej oferty. Nawiązując do wspomnianej wyżej linii kosmetyków, w tym przypadku będziemy skupiać się na korzyściach płynących z używania kremu, balsamu, czy szamponu. Wyodrębnij my zalety zakupu kosmetyku. Podkreślimy, że nasz szampon jest produktem antyalergicznym i wegańskim. Trafiając idealnie do grupy docelowej i osób borykających się z problemami alergicznymi, miłośników ekologicznych rozwiązań.
Jaki rodzaj promocji wybrać? PR czy marketing?
PR czy marketing? Co wybrać? Nie możemy w tym przypadku dać konkretnej odpowiedzi. Wybór formy promocji marki zależy ściśle od formy jej działalności. W inny sposób będziemy promować firmę budowlaną – zupełnie w odmienny sposób przedstawimy firmę kosmetyczną. Podstawą jest dobrze przygotowana strategia promocyjna. Zarówno w przypadku Public Relations, jak i Marketingu, naszym celem jest dotarcie do konkretnie sprecyzowanego odbiorcy. W przypadku PR będziemy próbowali przekonać internautę do siebie poprzez budowanie pozytywnego wizerunku, dobrej opinii wokół konkretnego specjalisty, czy też firmy. W przypadku marketingu natomiast skupimy się już na konkretnym produkcie.
Porozmawiajmy o Twojej strategii marketingowej 🙂
Jak przeprowadzić skuteczną kampanię PR lub marketingową?
Jak zatem skutecznie przeprowadzić kampanię PR lub marketingową? Tutaj warto powołać się na lata doświadczenia ekspertów. Istnieje wiele firm, które specjalizują się zarówno w działaniach PR, jak i tych marketingowych. Warto zadania promocyjne oddelegować osobom, które mają odpowiednią wiedzę i narzędzia do realizowania owocnych kampanii promocyjnych. Świat marketingu i PR cały czas się zmienia. Do głosu dochodzą nowe trendy. Pojawiają się nowe rozwiązania. Nie sposób jednocześnie prowadzić firmy, realizować codziennych zadań i śledzić rozwoju branży marketingowej. Dlatego też warto działania marketingowe powierzyć innym osobom. Specjaliści przeprowadzą kampanię na kilku najważniejszych płaszczyznach, biorąc pod uwagę każdy istotny aspekt.
Kampanie marketingowe realizowane przez agencję marketingową
W pierwszej kolejności dokładnie określamy grupę docelową, do której chcemy trafić z reklamą. Po drugie, stawiamy konkretne cele, jakie chcemy osiągnąć przez cały okres trwania kampanii. Po trzecie, dobieramy narzędzia kampanii marketingowej, przy uwzględnieniu budżetu klienta oraz jego indywidualnych potrzeb.
Jeśli rozpoczniemy współpracę z kompetentną agencją marketingową w krótkim czasie zauważysz pierwsze pozytywne efekty jej pracy. Zwiększy się liczba telefonów do firmy, gości na stronie internetowej.