agencja marketingu internetowego cosmoseo

Negatywne opinie na portalu GoWork. Co robić?

Jesteś pracodawcą? Zatrudniasz dużą ilość pracowników? Pozytywny wizerunek twojego przedsiębiorstwa jest bardzo istotny. Warto zatem zatroszczyć się, aby twoi pracownicy byli naprawdę zadowoleni ze współpracy z tobą. Negatywne opinie na Gowork mogą okazać się dużym problemem. Co zrobić jednak w przypadku pojawienia się takich niezbyt przychylnych komentarzy na temat pracy w Twoim przedsiębiorstwie? Podpowiadamy! Jak wyjść z takiego kryzysu?

Dlaczego pozytywne opinie o twoim przedsiębiorstwie są tak istotne?

Prowadzisz dużą firmę? A może małe przedsiębiorstwo? Bez względu na to czy jesteś mikro czy makro przedsiębiorcą dobre stosunki w twoich kadrach są czynnikiem wpływającym na pomyślne zrealizowanie wszystkich projektów firmowych. Pracownik zadowolony ze współpracy z tobą z chęcią będzie dalej realizował zamówienia dla twojego przedsiębiorstwa. Będzie też związany z ideą jaką przedstawia twoja marka. Warto być pracodawcą z dobrą opinią. Osoby, które pracują w przedsiębiorstwach, gdzie panuje naprawdę dobra atmosfera… są lojalne i rzetelnie podchodzą do swoich codziennych obowiązków. Chętnie też, dzielą się swoimi odczuciami z innymi.

GoWork – najbardziej popularny portal pracy

Jednym z najbardziej popularnych portali pracy jest GoWork. Portal ten pozwala na wyszukiwanie interesujących ofert pracy, szkoleń, kursów. Jest też gigabitową dawką wiedzy dotyczącą prawa pracy. Jedna z podstawowych funkcji portalu pozwala na dzielenie się szczerymi opiniami o współpracy z konkretnymi przedsiębiorstwami działającymi na terenie całego kraju.  Pozytywne opinie o współpracy z twoim przedsiębiorstwem na tym portalu mogą sprawić że większa liczba osób zapragnie pracować dla ciebie, a co za tym idzie przyłożyć swoją małą cegiełkę do rozwoju twojego przedsiębiorstwa. Poza tym mając pozytywny, ogólny wizerunek możemy być pewni, że pojedyncze negatywne opinie na GoWork go nie zniszczą. 

negatywne opinie na portalu gowork

Negatywne opinie na GoWork. Co robić?

Niestety, nawet jeśli bardzo się starasz aby współpraca ze wszystkimi współpracownikami firmy układała się pomyślnie –  zawsze istnieje ryzyko, że któryś z twoich partnerów biznesowych, czy też pracowników wystawi o twoim przedsiębiorstwie negatywną opinię. Co robić w takiej sytuacji? Jak negatywne opinie na GoWork mogą wpłynąć na twoją dalszą działalność? Przede wszystkim nie należy działać impulsywnie. Nawet, jeśli pojawi się negatywny komentarz o współpracy z tobą, zawsze należy wyjść z takiej nieprzyjemnej sytuacji z twarzą. Warto odpowiedzieć publicznie na taki komentarz.

Zachowując oczywiście wszystkie zasady kultury. Być może osoba, która wystawiła “negatywa” nie zmieni zdania o twojej firmie. Taki komentarz jedna będzie mile widziany i pozytywnie odebrany przez internautów. Dla osób przeglądających stronę GoWork i sprawdzających opinie o twojej marce będzie to jasny znak, że nawet jeśli nie wszystko w twoim przedsiębiorstwie  idzie tak jakbyś chciał, nie chowasz głowę w piasek. Jest to sygnał, że bierzesz odpowiedzialność za swoją firmę i że zależy tobie na dobrej atmosferze wewnątrz przedsiębiorstwa. Negatywne opinie na GoWork motywują do wzmacniania relacji ze współpracownikami.

Negatywne opinie na GoWork. Co jeszcze możemy zrobić?

Zatrudniasz cały czas nowych pracowników? Ruch w twojej firmie jest naprawdę duży?  Zachęcaj nowych współpracowników po dwóch, trzech  miesiącach owocnej współpracy do wystawienia opinii na GoWork. Oczywiście nie można tego traktować jako obowiązek służbowy, ale sugestia z którym zadowolony pracownik może skorzystać.  Dobra opinia w internecie zachęci nowe osoby do sprawdzania oferty rekrutacyjnej w twoim przedsiębiorstwie.  Nawet jeśli twoja firma przez jakiś czas miała problemy kadrowe, nie znaczy to, że sytuacja taka musi się utrzymywać cały czas. Dlatego też warto cały czas, każdego dnia troszczyć się o komfort pracowników. Traktować ich partnersko, słuchać ich sugestii.  To właśnie dzięki  zadowolonym pracownikom twój okręt… zwany twoim biznesem płynie dalej i  nie tonie podczas burz. 

Porozmawiajmy o Twojej strategii marketingowej 🙂




    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę COSMOSEO. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.

    Negatywne opinie na GoWork. Pozwól sobie na chwilę refleksji

    Negatywne opinie na GoWork dają motywację do zmian. Mogą być często znakiem, że warto coś zmienić. W strukturze firmy, w swoim zachowaniu, w relacjach z innymi. Kiedy pojawia się nieprzychylny komentarz warto spojrzeć z dystansem na swoją firmę i jej kondycję. Przeanalizować dotychczasową historię przedsiębiorstwa. 

    Słowem podsumowania. Stań oko w oko negatywnymi komentarzami o twojej firmie…

    Pojawiły się negatywne opinie na GoWork o twojej firmie? Nie załamuj się. Każda, nawet z pozoru najlepsza firma ma swoje słabsze dni. Nie chowaj głowy w piasek i stań oko w oko z negatywem. Tak jak mówiliśmy wcześniej, warto przede wszystkim zareagować na taki negatywny komentarz. Przeprosić lub też próbować w sposób kulturalny i rzeczowy wyjaśnić sytuację. Internauci docenią, fakt że zależy tobie na pozytywnych relacjach ze współpracownikami.